جمعه, 27 مهر 1403

خدمت‌رسانی رایگان متروی اصفهان در روز اول مهر/ ارائه خدمات ویژه در ساعات پیک سفرها

مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان گفت: استفاده از متروی این کلان‌شهر روز اول مهر سال جاری با هدف تقویت فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل عمومی برای استفاده شهروندان رایگان است.

هادی کریمی اظهار کرد: همزمان با آغاز فصل پاییز در میهن عزیزمان ایران اسلامی و تقارن آن با فرا رسیدن فصل شکوفایی علم و دانش و بهار تعلیم و تربیت، در راستای خدمات‌رسانی مطلوب و مناسب به شهروندان و آینده‌سازان میهن اسلامی و افزایش سطح رضایت‌مندی رهروان علم و دانش، شرکت متروی منطقه اصفهان با برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم در قالب ستاد مهر شهر اصفهان و با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و آمادگی کامل به مسافران مترو اصفهان ارائه خدمات خواهد کرد.

وی افزود: استفاده از متروی این کلان‌شهر روز اول مهر سال جاری با هدف تقویت فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل عمومی و ترویج استفاده از مترو، رایگان است.

مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان تاکید کرد: از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده می‌توان به افزایش ناوگان و تعداد قطارهای مورد بهره‌برداری در خط یک مترو اشاره کرد که با توجه به تحریم‌های ظالمانه و همکاری نکردن شرکت‌های خارجی در تأمین قطعات و الزامات مورد نیاز، با تلاش و کوشش فراوان به دست توانمند کارشناسان و مشاوران داخلی دو رام قطار پس از انجام تعمیرات لازم و گذراندن موفقیت‌آمیز تست‌های مربوطه، به چرخه بهره‌برداری بازگشت.

کریمی گفت: با این اقدام امکان اعزام قطارهای فوق‌العاده در مواقع ازدحام و شلوغی مسافر در ایستگاه‌ها مهیا است و سرفاصله زمانی حرکت قطارها در بازه‌های زمانی مورد نیاز تا حدود ۷ یا ۸ دقیقه کاهش پیدا خواهد کرد و حجم بیشتری از مسافران در بازه زمانی کمتر، امکان جابه‌جایی به وسیله مترو را خواهند داشت.

وی ادامه: افزایش ظرفیت عددی و مکانی توقفگاه‌های دوچرخه در ایستگاه‌های مترو از دیگر اقدامات انجام شده در راستای استفاده از حمل‌ونقل ترکیبی و تسهیل و تسریع در خدمات‌رسانی به علم آموزان و شهروندان خواهد بود که تا اول مهر ۱۰ مورد از ایستگاه‌های مترو به توقفگاه‌های دوچرخه تجهیز و به مرور زمان سایر ایستگاه‌ها نیز تکمیل خواهند شد.

مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان خاطرنشان کرد: انجام مانورهای عملیاتی واکنش در شرایط اضطراری، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و پیش‌بینی سایر مباحث ایمنی و بهداشتی از دیگر اقدامات شرکت مترو است.

کریمی گفت: ساماندهی و انتظام‌بخشی و رسیدگی به پاکیزگی و نظافت ایستگاه‌ها نیز در اولویت کاری مترو قرار گرفته است.

وی افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی اجتماعی و پخش آهنگ‌های نوستالژی بازگشایی مدارس در ایستگاه‌های منتخب و تغییر هویت بصری و فضاسازی داخلی مترو با همکاری اداره توسعه فرهنگ شهروندی با موضوع «تمام شهر مدرسه است» نیز حال و هوای خاصی به ایستگاه‌های مترو بخشیده و موجب ترغیب شهروندان و علم‌آموزان به استفاده از مترو به‌عنوان حمل‌ونقل عمومی مدرن، منظم، سریع، ایمن و دوستدار محیط زیست خواهد شد.

مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان تاکید کرد: ضمن آرزوی موفقیت و سلامتی برای همه علم‌آموزان، امیدواریم قطار زندگی یکایک شهروندان بر روی ریل خوشبختی و موفقیت‌های روزافزون حرکت کند.

  • 112

پیام بگذارید