پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403

برگزاری پویش عفاف و حجاب در سه ایستگاه متروی اصفهان

برگزاری پویش عفاف و حجاب در سه ایستگاه متروی اصفهان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مترو منطقه اصفهان، فروغ جعفریان با اشاره به اینکه پویش عفاف و حجاب در سه ایستگاه ایستگاه امام حسین(ع)،ایستگاه آزادی و ایستگاه علیخانی مترو عملیاتی شده است،درباره این پویش ظهار کرد: پویش عفاف و حجاب هم‌راستا با پویش «فرشتگان سرزمین من» در اصفهان اجرایی شد و  طرح پویش فرشتگان سرزمین من از سوی کانال دختران چادری شکل گرفته که  عمر ۱۰ ساله‌ای دارد و در زمینه سبک زمینه عفیفانه بانوان  و تمرکز آن بر مسئله عفاف و حجاب است.

وی با اشاره به اهداف این پویش افزود: ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب، ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر، پاسخ به شبهات، تولید محتوا، فراخوان مسائل روز، ارتقای سواد رسانه‌ای بانوان، معرفی الگوی سبک زندگی اسلامی از اهداف برگزاری این کانال دختران چادری است.

دبیر پویش فرشتگان سرزمین من با بیان اینکه از شش سال گذشته تاکنون، کانال دختران چادری، پویش فرشتگان سرزمین من را به‌صورت کشوری اجرا کرده است، تصریح کرد: فراخوانی از طریق کانال اعلام و با توجه به ظرفیت کانال، گروه‌هایی در سراسر کشور تشکیل می‌شود تا در فرصت‌های تعیین‌شده طرح‌هایی تعریف و به‌صورت مردمی و آتش به اختیار اجرایی شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته حدود ۱۰۰ شهرستان این پویش را به‌طور هم‌زمان عملیاتی کردند و توانستند کاری بی‌نظیر را به ثبت برسانند. غالب افراد فعال در گروه‌ها را نوجوانان تشکیل می‌دهند و زنان در رده‌های سنی ۱۰ تا ۵۰ سال گروه‌ها را تشکیل داده‌اند و غالب اعضای گروه‌ها در شهرستان‌ها بین ۱۵ تا ۲۵ سال هستند.

جعفریان با اشاره به اینکه مدیر گروه باید حداقل ۱۵ سال داشته باشد، افزود: محدودیت سنی برای عضو شدن در گروه‌ها نداریم.

وی اظهار کرد: هویت‌سازی برای دختر ایرانی مسلمان، آموزش نوع تعامل زنان محجبه و خنثی‌سازی دوقطبی‌های منفی ایجاد شده از طرف رسانه‌های معاند، توجیه غیرمستقیم مخاطب (اقدامات غیرمستقیم و با استفاده از نشانه‌ها اثرگذار)، فعال‌سازی ظرفیت‌های بالقوه زنان جهت انجام کارهای فرهنگی، ایجاد حس اعتمادبه‌نفس برای دختران، خنثی‌سازی تبلیغات منفی رسانه‌ها که دختران ایرانی محدود هستند و حجاب مانع فعالیت‌های اجتماعی و حضور آن‌ها در اجتماع شده است.

  • 1401/06/07
  • 1036