پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403

خدمت رسانی مترو اصفهان در روزهای پایان سال و ایام نوروز 1401

خدمت رسانی مترو اصفهان در روزهای پایان سال و ایام نوروز 1401
احمدرضا طحانیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: روال معمول بهره برداری در شرکت مترو منطقه اصفهان تا ۱۵ اسفندماه سال جاری با سرفاصله ۱۵ دقیقه یکبار بود که از روز پانزدهم اسفندماه به ۱۱ دقیقه یکبار کاهش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: بهره برداری از مترو ساعت ۶:۱۵ تا ۲۱ بود که در روزهای پایانی سال به ۶:۱۵ تا ۲۲ افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان با اشاره به افزایش بهره برداری از مترو در روزهای ۲۰ و ۲۷ اسفندماه سال جاری، اظهار کرد: گرچه مترو در روزهای جمعه تعطیل است اما به دلیل رفاه همشهریان در ایام پایانی سال روزهای بیستم و بیست و هفتم اسفندماه از ۸ صبح تا ۱۰ شب به روزهای فعالیت مترو اضافه شد.

وی با اشاره به فعالیت مترو در ایام نوروز ۱۴۰۱ گفت: روز یکشنبه بیست و نهم اسفندماه که تعطیل رسمی است نیز مترو از ساعت هشت صبح تا ۱۶ فعالیت خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان افزود: از تاریخ یکم فروردین ۱۴۰۱ به بعد یعنی در ایام تعطیلات نوروزی نیز بهره‌برداری از مترو از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ شب ادامه دارد.

وی ادامه داد: در ایام نوروز به دلیل کاهش تعداد مسافران، فعالیت مترو با سرفاصله ۲۲ دقیقه یک‌بار خواهد بود تا حمل‌ونقل با مسافر بیشتری صورت گیرد.

طحانیان با اشاره به نظافت و ضدعفونی ایستگاه‌ها و سطوح مترو نیز اظهار کرد: رام‌های قطار شهری هرشب با دستگاه‌های مجهز به اشعه فرابنفش که سال گذشته از شرکت‌های دانش بنیان تخت نظر دانشگاه صنعتی اصفهان خریداری شد، ضدعفونی می‌شود. بقیه سطوح اعم از پیشخوان فروش بلیط، گاردریل و گیت‌ها نیز هر شب به صورت سنتی ضدعفونی می‌شوند تا منجر به کاهش نگرانی مسافران در خصوص شیوع ویروس کرونا شود.

همچنین فاصله‌گذاری‌ها و علامت‌های مشخصی نیز در ایستگاه‌ها و قطارها درج شده است.



  • 1400/12/28
  • 1515